Friday, October 22, 2010

Mood 6 bln Mengandung

Assalamualaikum,

Dah lame xmlayan blog & rase mcm bersawang abis..xde ape yg nak dcerite so duk bace blog org je..Mood mengandung ni mcm mls skit nak mnaip pjg tp tetibe ari ni aura menaip tetibe dtg so better aku taip pe yg aku rase stelah msuk 6 bln mengandung ni. Ank pertama mmg yg pling teruk aku rase mengandung dr 1st pregnant sampai ler nak bsalin, ank ke2 kurang tekanan dan lebih relax, yg skang ni aku ngandung tuk ank yg ke3 lagi lain.. bukan lain mcm mane, skang baby yg ke3 rase agk aktif banding dgn kakak2 nye...pastu perut membesar agk mendadak banding sblum ni, maybe sbb aku kuat mkn skang wallahhualam ler..

Bayangkan skang aku dah 24 mgu, tp perut dah mcm 32 mgu..klu dlu ngandung time pkai bju kurung ni kainnye aku msih lg bleh duk kancing xpun zip sampai ats. skang ni nak zip pun sparuh je, tkut plk tlucut time aku duk sakan bjln kat opis. Last2 skang duk rajin pkai seluar, dah ler seluar aku byk versi jeans je & xbyk yg stail bagie2 ni..byk sgt perubahan skang xpenah2 kulit aku duk menggelupas, skang ni ler menggelupas sakan..abis baby oil aku letak xsampai sbulan dah abis. Mood mengandung pun ikut ats org, ade yg bad mood je kje nak mrah org, tp bg aku pade awl2 ngandung je mood kje nak tendang org pun ade. skang dah kurang, lebih kpade nak mkn dan bjln je..kat umah pun lebih pade nak kemas umah, msk2 tu bleh ler skit2 xde steruk ngandung yg dlu2 lsung xleh msuk dapur..Alhamdulillah...




Alya & Anis org yg pling suke dgr baby tendang xpun duk gerak. bleh dkatakan stiap ari klu jln je sbelah aku sambil2 je tangan duk pegang perut aku, sampai dlm lif pun slamber dorg je nak tepek telinge kat perut aku ni. Alya (yg sulong) pling excited siap bckp lg dgn baby dlm perut, aku plk yg geli ati...anis lebih kpd suke dlm jeles, tp kekadang dia ler yg slamber duk pegang perut aku time org ramai2. Kandungan skang ni aku xdela mengharap lelaki @ pompuan wlaupun ade yg ckp yg ni maybe laki..bg aku biar la Allah s.w.t yg tentukan, dan yg penting kandungan aku sihat dan selamat lahir ke dunia ni...pengalaman demi pengalaman mengajar aku lebih matang serta lebih berhati2 dlm mendidik ank2 zaman skarang. tlalu byk dugaan perlu dtempuh bg mlahirkan manusia ke dunia yg penuh dgn khidupan moden, serta aku rase lebih menyayangi ibu tcinta wlaupun jauh dmata tp dekat dhati..Sayang MA slamenye..
Smoga Bkal2 ibu akan lebih menghargai ibu msing2 & ank yg kamu kandung kerna dialah yang akan mnentukan jln @ masa tua kita nanti........

0 comments:

Post a Comment